Mamy tu głośnik niskotonowy z samochodu BMW serii 1. Głośnik fabrycznie umieszczony pod przednim siedzeniem. Samochód oczywiście po powodzi.
Regeneracja polegała na zrobieniu czegoś z niczego. Zawieszenie górne odzyskaliśmy z uwagi na jego nietypowy rozmiar, a membrana została docięta z innego stożka o takim samym skosie. Koszt naprawy 200 zł.
Następny pacjent to głośnik montowany w samochodach marki VOLVO z systemem dźwięku premium. Jest to głośnik marki DYNAUDIO, montowany wspólnie z głośnikiem średniotonowym. Mamy tu częstą usterkę polegającą na przerwie uzwojenia oraz korozji magnesu, która powoduje rozklejenie nabiegunnika od ferrytu. W tych i nie tylko tych samochodach poważnym problemem jest cieknąca woda po elektryce i nagłośnieniu. Naprawa skomplikowana i pracochłonna. Wymiana cewki oraz klejenie magnesu. Koszt naprawy 240 zł za szt.
Typowy głośnik na zawieszeniu piankowym, montowany w samochodach z nagłośnieniem fabrycznym podstawowym. Typowa usterka polegająca na utlenieniu się zawieszenia. Naprawa polega na wymianie zawieszenia i zregenerowaniu membrany, oraz wymianie linek licowych. Koszt naprawy 80 zł za szt.
Głośnik Niskotonowy, montowany w samochodach MAZDA 6. Typowa usterka i jak na razie dotąd jedyna mi znana (zalanie wodą) w wyniku czego kosz skorodował i oderwał się resor dolny. Całkowity remont głośnika, łącznie z czyszczeniem i malowaniem kosza głośnika. Koszt naprawy 240 zł za szt.
Głośnik niskotonowy montowany w AUDI. Usterka spowodowana oderwaniem resora dolnego od karkasu.W wyniku czego cewka została uszkodzona mechanicznie. Koszt naprawy 90 zł za szt.